 |
www.mwn.fora.pl MŁODZI W NOTARIACIE. Forum dla młodych prawników zainteresowanych rozwojem kariery zawodowej w notariacie.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Małgosia
Student
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:48, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
W kwestii kontroli aktów asesorów którzy chcą wcześniej skończyć asesurę i złożyć wniosek o powołanie na nowych zasadach nie ma odpowiedzi. Jedna z osób jedynie wspomina o rozmowie z Panią z MS która coś takiego powiedziała. Ale czy w tej kwestii są jakieś potwierdzone informacje lub choć jeszcze jakieś z innego źródła? Bo chyba takie gdybanie jakiejś Pani to chyba za mało zeby wyciągać wnioski, szczególnie ze to wszystko wydaje się nielogiczne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rectus
Aplikant
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:06, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Witam ma pytania.
Zgodnie ze wskazanymi poniżej przepisami ustawy prawo o notariacie:
„Art. 76. § 1. Zastępcą notarialnym jest osoba, która uzyskała pozytywny wynik z egzaminu notarialnego i złożyła
ślubowanie.
§ 2. Minister Sprawiedliwości niezwłocznie po ustaleniu wyniku egzaminu notarialnego wydaje zaświadczenie o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego, które doręcza zastępcy notarialnemu i prezesowi rady izby notarialnej, właściwej według miejsca zamieszkania zastępcy notarialnego, a w wypadku osób, które nie mają miejsca zamieszkaniana terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, prezesowi rady izby notarialnej, o której mowa w art. 74a § 2 zdanie drugie.
§ 3. Na podstawie zaświadczenia, o którym mowa w § 2, prezes rady właściwej izby notarialnej odbiera ślubowanie, a następnie umieszcza zastępcę notarialnego w wykazie zastępców notarialnych danej izby. Art. 15 § 1 stosuje się odpowiednio.
§ 4. Rada skreśla zastępcę notarialnego z wykazu, o którym mowa w § 3:
1) na wniosek zastępcy notarialnego;
2) z chwilą powołania zastępcy notarialnego na stanowisko notariusza;
3) w wypadku orzeczenia wobec zastępcy notarialnego kary dyscyplinarnej, o której mowa w art. 78 pkt 2 lit. d.
§ 5. Skreślenie z wykazu zastępców notarialnych skutkuje wygaśnięciem uprawnień zastępcy notarialnego.
§ 6. Minister Sprawiedliwości określi, w drodze rozporządzenia, wzór zaświadczenia, o którym mowa w § 2, mając na uwadze potrzebę zamieszczenia wszystkich danych koniecznych do potwierdzenia uprawnień zastępcy notarialnego.
Art. 15. § 1. Przy powołaniu notariusz składa wobec Ministra Sprawiedliwości ślubowanie według następującej roty: „Ślubuję uroczyście jako notariusz powierzone mi obowiązki wypełniać zgodnie z prawem i sumieniem, dochować tajemnicy zawodowej, w postępowaniu swym kierować się zasadami godności, honoru i uczciwości.”.
§ 2. Minister Sprawiedliwości może upoważnić prezesa właściwego sądu apelacyjnego do przyjęcia ślubowania.
Stosownie zaś do art. 33 ustawy deregulacyjnej:
Art. 33. 1. Przepis art. 76 ustawy zmienianej w art. 6, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, stosuje się do osób, które w okresie 5 lat przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, złożyły z wynikiem pozytywnym egzamin notarialny i nie zostały powołane na stanowisko notariusza albo asesora notarialnego.
Czy w związku z tym:
- wszystkie osoby, które w okresie 5 lat przed dniem wejścia w życie ustawy deregulacyjnej, złożyły z wynikiem pozytywnym egzamin notarialny i nie zostały powołane na stanowisko notariusza albo asesora notarialnego, otrzymają od Ministra Sprawiedliwości zaświadczenie o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego – czy ktoś coś wie na ten temat a może kontaktował się z MS,
- jak rozumieć zapis art. 76 § 5. Skreślenie z wykazu zastępców notarialnych skutkuje wygaśnięciem uprawnień zastępcy notarialnego.
Prawo o notariacie do tej pory posługiwało się takimi terminami jak: odwołanie ze stanowiska notariusza, skreślenie z wykazu asesorów notarialnych, pozbawienie prawa prowadzenia kancelarii.
Czy ktoś kto zostanie powołany na notariusza nie będzie mógł już zostać zastępcą notarialnym (jeżeli np. powinie mu się noga podczas wizytacji). Czy żeby zostać zastępcą będzie musiał zdać jeszcze raz egzamin notarialny (paranoja).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maxym
Rejent
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:50, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Małgosia napisał: | W kwestii kontroli aktów asesorów którzy chcą wcześniej skończyć asesurę i złożyć wniosek o powołanie na nowych zasadach nie ma odpowiedzi. Jedna z osób jedynie wspomina o rozmowie z Panią z MS która coś takiego powiedziała. Ale czy w tej kwestii są jakieś potwierdzone informacje lub choć jeszcze jakieś z innego źródła? Bo chyba takie gdybanie jakiejś Pani to chyba za mało zeby wyciągać wnioski, szczególnie ze to wszystko wydaje się nielogiczne |
Potwierdzonych informacji nie mam, ale to wydaje się dość logiczne. Przesłanka rękojmi pozostaje i na jakiejś podstawie MS będzie musiało to zweryfikować. Moim zdaniem osoby które nic nie podpisały faktycznie mogą mieć problem, a ściślej MS będzie miało problem. Co do asesorów którzy wcześniej złożą wniosek, tzn na nowych zasadach to na 100% będą mieli lustracje i podejrzewam że będzie ona bardzo drobiazgowa. W większości można się spodziewać negatywów i teraz powstaje pytanie jak podejdzie do tego Ministerstwo? Czy będą masowo odmawiać powołania, czy też zaangażują na kilka abo więcej miesięcy sędziów apelacyjnych do dodatkowej lustracji? co może być problemem. Czy też w ciemno będą powoływać? ta ostatnia opcja wydaje mi się najmniej prawdopodobna. Tak czy inaczej procedura powołania może potrwać sporo czasu. Przy negatywnej ocenie od izby wydanej w ostatnich dniach przed upływem 60 dni, potem z 1,5 lustracja z sądu (albo więcej bo może być kolejka) poczta/zwrotki - powołanie może potrwać ponad pół roku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maxym dnia Śro 0:51, 31 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
callinda
Zastępca notariusza
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:01, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Maxym napisał: | Małgosia napisał: | W kwestii kontroli aktów asesorów którzy chcą wcześniej skończyć asesurę i złożyć wniosek o powołanie na nowych zasadach nie ma odpowiedzi. Jedna z osób jedynie wspomina o rozmowie z Panią z MS która coś takiego powiedziała. Ale czy w tej kwestii są jakieś potwierdzone informacje lub choć jeszcze jakieś z innego źródła? Bo chyba takie gdybanie jakiejś Pani to chyba za mało zeby wyciągać wnioski, szczególnie ze to wszystko wydaje się nielogiczne |
Potwierdzonych informacji nie mam, ale to wydaje się dość logiczne. Przesłanka rękojmi pozostaje i na jakiejś podstawie MS będzie musiało to zweryfikować. Moim zdaniem osoby które nic nie podpisały faktycznie mogą mieć problem, a ściślej MS będzie miało problem. Co do asesorów którzy wcześniej złożą wniosek, tzn na nowych zasadach to na 100% będą mieli lustracje i podejrzewam że będzie ona bardzo drobiazgowa. W większości można się spodziewać negatywów i teraz powstaje pytanie jak podejdzie do tego Ministerstwo? Czy będą masowo odmawiać powołania, czy też zaangażują na kilka abo więcej miesięcy sędziów apelacyjnych do dodatkowej lustracji? co może być problemem. Czy też w ciemno będą powoływać? ta ostatnia opcja wydaje mi się najmniej prawdopodobna. Tak czy inaczej procedura powołania może potrwać sporo czasu. Przy negatywnej ocenie od izby wydanej w ostatnich dniach przed upływem 60 dni, potem z 1,5 lustracja z sądu (albo więcej bo może być kolejka) poczta/zwrotki - powołanie może potrwać ponad pół roku. |
Niespecjalnie przekonuje mnie przesłanka rękojmi odnośnie lustracji aktów notarialnych, w takim razie w jaki sposób sprawdzają rękojmię przeskakujących z innych zawodów?
Przepisy są przepisami, wnioskujemy o powołanie na mocy znowelizowanej ustawy, skoro w przepisach przejściowych nie uregulowano kwestii lustracji, to bardzo ciekawa jestem czym będą się podpierać.
Poza tym, chyba w naszym przypadku wystarczającą rękojmią prawidłowego wykonywania zawodu jest POZYTYWNY WYNIK Z EGZAMINU NOTARIALNEGO. Amen.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez callinda dnia Śro 13:16, 31 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbyszek
Aplikant
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:32, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisałem podstawę powołania na notariusza stanowią 2 artykuły Prawa o notariacie, tj. 11 oraz 10 i tego trzeba się trzymać. Tym samym nie powinniśmy chyba snuć jakichś czarnych wizji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolf
Magister
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:33, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z przedmówczynią.
Osoba po pozaetatowej aplikacji notarialnej daje znacznie większą rękojmie należytego wykonywania zawodu niż jakikolwiek ,,spadochroniarz’’.
Rękojmia to pojęcie niedookreślone i jej ,,dawanie’’ ciężko jest określić na etapie powołania. Zresztą w założeniu ustawodawcy po to jest chyba ta pierwsza kontrola po 6 miesiącach. Choć w praktyce wiemy jak to będzie wyglądać ……
Podobny wymóg rękojmi jest u radców prawnych, a przecież wszyscy wiecie, że co roku setki aplikantów radcowskich bez doświadczenia w pracy w kancelarii radcowskiej kończy aplikacje zdaje egzamin i wpisuje się bez problemu na listę radców prawnych i dalej pracują w prywatnej firmie, urzędzie itp.
Art. 24. ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych
,,1. Na listę radców prawnych może być wpisany ten, kto:
1) ukończył wyższe studia prawnicze w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskał tytuł magistra lub zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiej;
2) (uchylony);
3) korzysta w pełni z praw publicznych;
4) ma pełną zdolność do czynności prawnych;
5) jest nieskazitelnego charakteru i swym dotychczasowym zachowaniem daje rękojmię prawidłowego wykonywania zawodu radcy prawnego;
6) odbył w Rzeczypospolitej Polskiej aplikację radcowską i złożył egzamin radcowski, z zastrzeżeniem art. 25 ust. 1 i 2.’’.
Brzmi znajomo - prawda?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wolf dnia Śro 13:34, 31 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maxym
Rejent
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:49, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
callinda napisał: | Maxym napisał: | Małgosia napisał: | W kwestii kontroli aktów asesorów którzy chcą wcześniej skończyć asesurę i złożyć wniosek o powołanie na nowych zasadach nie ma odpowiedzi. Jedna z osób jedynie wspomina o rozmowie z Panią z MS która coś takiego powiedziała. Ale czy w tej kwestii są jakieś potwierdzone informacje lub choć jeszcze jakieś z innego źródła? Bo chyba takie gdybanie jakiejś Pani to chyba za mało zeby wyciągać wnioski, szczególnie ze to wszystko wydaje się nielogiczne |
Potwierdzonych informacji nie mam, ale to wydaje się dość logiczne. Przesłanka rękojmi pozostaje i na jakiejś podstawie MS będzie musiało to zweryfikować. Moim zdaniem osoby które nic nie podpisały faktycznie mogą mieć problem, a ściślej MS będzie miało problem. Co do asesorów którzy wcześniej złożą wniosek, tzn na nowych zasadach to na 100% będą mieli lustracje i podejrzewam że będzie ona bardzo drobiazgowa. W większości można się spodziewać negatywów i teraz powstaje pytanie jak podejdzie do tego Ministerstwo? Czy będą masowo odmawiać powołania, czy też zaangażują na kilka abo więcej miesięcy sędziów apelacyjnych do dodatkowej lustracji? co może być problemem. Czy też w ciemno będą powoływać? ta ostatnia opcja wydaje mi się najmniej prawdopodobna. Tak czy inaczej procedura powołania może potrwać sporo czasu. Przy negatywnej ocenie od izby wydanej w ostatnich dniach przed upływem 60 dni, potem z 1,5 lustracja z sądu (albo więcej bo może być kolejka) poczta/zwrotki - powołanie może potrwać ponad pół roku. |
Niespecjalnie przekonuje mnie przesłanka rękojmi odnośnie lustracji aktów notarialnych, w takim razie w jaki sposób sprawdzają rękojmię przeskakujących z innych zawodów?
Przepisy są przepisami, wnioskujemy o powołanie na mocy znowelizowanej ustawy, skoro w przepisach przejściowych nie uregulowano kwestii lustracji, to bardzo ciekawa jestem czym będą się podpierać.
Poza tym, chyba w naszym przypadku wystarczającą rękojmią prawidłowego wykonywania zawodu jest POZYTYWNY WYNIK Z EGZAMINU NOTARIALNEGO. Amen. |
Sprawdzają dotychczasową drogę zawodową. Osobom przechodzącym z innych zawodów też nie jest łatwo. Znam przypadek odmowy powołania dotychczasowego adwokata na notariusza ze względu na rodzaj postępowań dyscyplinarnych tej osoby w dotychczasowym zawodzie. Jeśli ktoś przez jakiś czas np 3,5,7 lat wykonywał zawód prawniczy i nie ma co do niego zastrzeżeń to MS stwierdza, że daje rękojmie. Tym bardziej jeśli chodzi o sędziów i prokuratorów - tu chyba uzasadniać nie trzeba. Na adwokatów często przymyka się oko, sprawdzają jednak ich drogę zawodową natomiast radcowie prawni zazwyczaj mają problem, bo natura zawodu jest zupełnie inna.
Pozytywny wynik z egzaminu notarialnego oznacza jedynie że ktoś zdał egzamin. Można założyć, że potrafi napisać akt notarialny. Na pewno nie ma to nic wspólnego z oceną czy dana osoba daje rękojmię. Nie zdziwiłbym się gdyby MS masowo odmawiał powołania osobom po pozaetatowej aplikacji które po egzaminie nic nie podpisały.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maxym dnia Śro 13:50, 31 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolf
Magister
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:59, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wyrok:
Wyrok NSA z 2001-06-18 czerwca 2001r., sygn. II SA 1610/00
Treść:
Rękojmia do wykonywania zawodu - to cechy wartościujące dana osobę w sferze etyczno-moralnej. O ich posiadaniu bądź braku może stanowić wyłącznie sposób postępowania danej osoby w okresie poprzedzającym ubieganie się o wpis. Rada adwokacka w celu ustalenia nieskazitelności charakteru może posługiwać się wszelkimi środkami dowodowymi, nie zakazanymi przez ustawę. Zatem ustalenie kwalifikacji etycznych zainteresowanego mogła oprzeć na materiale zawartym w sprawie dyscyplinarnej, która toczyła się przeciwko zainteresowanemu. Należy podzielić stanowisko samorządu adwokackiego, że zachowanie zainteresowanego, jako aplikanta adwokackiego, w sposób rażący odbiegało od osobistych cech charakteru i postępowania, wymaganych od osoby zaufania publicznego, jaka jest adwokat. Rodzaj przewinień spowodował że zainteresowany został skazany na karę zawieszenia w czynnościach zawodowych na okres lat trzech. Zatarcie skazania eliminuje jedynie skutki prawne skazania, nie zaś ujawnione negatywne cechy charakteru kandydata. Wprawdzie postępowanie dyscyplinarne dot. znieważenia rzecznika rady adwokackiej zostało umorzone (wobec skreślenia W. G z listy aplikantów adwokackich na jego wniosek), jednakże pozostają aktualne użyte przez zainteresowanego sformułowania zawierające inwektywy dowodzące braku opanowania i odpowiedzialności za słowa, które to cechy nie przystoją osobom wykonującym zawód adwokata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbyszek
Aplikant
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:02, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie
z dnia 23 maja 2011 r.
VI SA/Wa 2625/2010
LexPolonica nr 2807635
[link widoczny dla zalogowanych]
Pojęcia nieskazitelnego charakteru i rękojmi prawidłowego wykonywania zawodu notariusza, o której stanowi art. 11 pkt 2 ustawy Prawo o notariacie, nie są zdefiniowane w tej ustawie, jednakże można przyjąć, iż rękojmię prawidłowego wykonywania zawodu daje osoba posiadająca zweryfikowaną w przewidzianym prawem trybie wiedzę, której postępowanie odpowiada przyjętym w społeczeństwie normom etycznym, moralnym i której dotychczasowe zachowanie dotyczące tak sfery zawodowej, jak też prywatnej składa się na wizerunek osoby zaufania publicznego, na której nie ciążą żadne zarzuty podważające jej wiarygodność. Taka interpretacja zakresu pojęcia „rękojmi prawidłowego wykonywania zawodu notariusza” nie budzi zastrzeżeń i wielokrotnie była wskazywana w orzecznictwie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolf
Magister
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:12, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Fakt pozostawania na aplikacji pozaetatowej oraz/lub brak doświadczenia w przygotowywaniu czynności notarialnych nie powinien mieć jakiegokolwiek znaczenia. Od badania przesłanek merytorycznych jest egzamin - zdałeś - znaczy masz wystarczającą wiedzę i doświadczenie w stosowaniu prawa (niekoniecznie z KN, ale wystarczające do otwarcia i prowadzenia własnej KN).
Maxym wydaje mi się, że błędnie rozumiesz tą przesłankę - jako posiadanie doświadczenia zawodowego, ale powołałeś się na prokuratorów (ludzi wykształconych i doświadczonych zawodowo, ale w stosowaniu głównie prawa karnego), więc chyba źle Cię zrozumiałem lub Twój wywód zawiera błąd logiczny.
Moim zdaniem liczy się tylko to czy podczas aplikacji lub po niej, a przed złożeniem wniosku nie narozrabialiście. Osobiście nie słyszałem o podobnym do opisanego w wyroku przewinieniu jakiegokolwiek aplikanta notarialnego, więc moim zdaniem akurat tę przesłankę spełniają wszyscy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wolf dnia Śro 14:19, 31 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maxym
Rejent
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:30, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Powołałem się na przykład prokuratorów nie ze względu na doświadczenie zawodowe, bo jako takie nie ma nic wspólnego z rękojmią. Skoro ktoś był prokuratorem i dawał rękojmię wykonywania tego zawodu to trudno zakładać że pozbył się tego przymiotu i nie może być notariuszem. Przecież rękojmia nie ma nic wspólnego z kompetencjami - tu nie chodzi o wiedzę i egzamin. Notariusze pozbawieni prawa do prowadzenia kancelarii na okres 5 lat po upływie tych lat i tak nie mogą prowadzić kancelarii. Minister w takiej sytuacji ODMAWIA POWOŁANIA ze względu na to że taka osoba nie daje rękojmi. Mimo że zdała kiedyś tam egzamin zawodowy.
Do tej pory taka była linia postępowania i rozumienie tej przesłanki przez MS i moim zdaniem nadal tak będzie.
Nie wiem jak będzie postępowało MS w przypadku negatywnych opinii Rady, ale na pewno nie przyśpieszy to procedury.
Minister Królikowski niejednokrotnie przy okazji prac sejmowych mówił /tłumaczył rozumienie tego pojęcia i przypadki w których MS odmawia powołania powołując się na rękojmię.
W przypadku dotychczasowych asesorów MS będzie chciał mieś podkładkę i będzie się chciał czegoś dowiedzieć i według mnie na 100% będą lustracje aktów.
Ale może by ktoś zadzwonił do MS i wypytał
P.s pisałem o aplikacji pozaetatowej nie w kontekście wiedzy - ta została sprawdzona na egzaminie - tylko w kontekście zorientowania się jaka jest pozycja notariusza, odczucia pewnych rzeczy prawie na własnej skórze, poczucia powagi sytuacji, według mnie może to mieć wpływ na ocenę MS
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maxym dnia Śro 17:32, 31 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malkolm
Administrator
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 19:14, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Podczas prac nad ustawą MS wielokrotnie podnosiło problem braku etatu wśród aplikantów i ustawa deregulacyjna jest odpowiedzią na braki poprzedniego problemu. Ostatecznym sprawdzianem ma być egzamin - bezsensem byłaby deregulacja i zniesienie asesury, gdyby fatycznie pozostawiono konieczność terminowania u notariusza - nie taki był cel zmian.
Śledziłem z uwagą prace nad ustawą i uważam, że interpretacja Maxyma jest błędna, ale pożyjemy zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maxym
Rejent
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:32, 01 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Generalnie to moglibyśmy podzwonić do MS. Wtedy rozmawialibyśmy o faktach a nie przypuszczeniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malkolm
Administrator
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 14:35, 01 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
W artykule kilka spraw wyjaśnionych.
Wkrótce na stronach MS pojawi się ogłoszenie dotyczące powołania na stanowisko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karo
Magister
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:39, 12 Sie 2013 Temat postu: info MS |
|
|
Informacja dla osób ubiegających się o powołanie na stanowisko notariusza
2013-08-12
Osoba ubiegająca się o powołanie na stanowisko notariusza, po dniu 23 sierpnia 2013 r., powinna złożyć następujące dokumenty:
wniosek o powołanie na stanowisko notariusza skierowany do Ministra Sprawiedliwości, spełniający wymogi, o których mowa w art. 13 ustawy Prawo o notariacie (Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1158 ze zm.),
życiorys,
kwestionariusz osobowy (według wzoru - załącznik Nr 1 - zawartegow rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej, Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 ze zm.), z uwzględnieniem nazwiska rodowego matki,
odpis lub notarialnie poświadczoną kopię dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych,
uchwałę (oryginał lub notarialnie poświadczony odpis) Komisji Egzaminacyjnej do spraw aplikacji notarialnej o uzyskaniu pozytywnego wyniku z egzaminu notarialnego; w przypadku osób, które uprzednio były asesorami notarialnymi wystarczającym jest wskazanie sygnatury sprawy o powołanie na stanowisko asesora notarialnego,
w przypadku asesorów notarialnych, których umowa o pracę została rozwiązana po dniu wejścia w życie ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów (tzw. ustawy deregulacyjnej): świadectwo pracy potwierdzające spełnienie przesłanki, o której mowa w art. 33 ust. 3 tej ustawy,
w przypadku asesorów notarialnych, o których mowa w art. 33 ust. 2 ustawy deregulacyjnej: kopię umowy o pracę potwierdzającą zatrudnienie na stanowisku asesora notarialnego,
w przypadku profesorów i doktorów habilitowanych nauk prawnych odpowiednio: akt nominacyjny/uchwałę o nadaniu stopnia naukowego doktora habilitowanego nauk prawnych lub notarialnie poświadczoną kopię tych dokumentów,
w przypadku sędziów/prokuratorów: odpis dyplomu złożenia egzaminu sędziowskiego/prokuratorskiego i akt powołania do pełnienia urzędu sędziego/prokuratora lub notarialnie poświadczone kopie tych dokumentów,
w przypadku adwokatów/radców prawnych: uchwałę o wpisie na listę adwokatów/radców prawnych lub notarialnie poświadczoną kopię tej uchwały,
w przypadku radców i starszych radców Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa: akt mianowania na stanowisko radcy/starszego radcy lub notarialnie poświadczoną kopię tego dokumentu,
opinię przełożonego lub odpowiednio opinię okręgowej rady adwokackiej/ okręgowej izby radców prawnych,
kserokopię dowodu osobistego,
dwa zdjęcia,
w przypadku osób urodzonych przed 1.08.1972 r. - oświadczenie lustracyjne lub informację o złożonym oświadczeniu lustracyjnym.
Do wniosku kandydat może dołączyć dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia.
Nadto należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 10,00 zł.
Powyższą kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu m. st. Warszawy Dzielnica Śródmieście,
nr: 60 1030 1508 0000 0005 5001 0038, wpisując tytuł wpłaty: opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej.
I pytanie: czy punkt 12 opinia dotyczy "niedoszłych asesorów"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|